A picture

Navigace

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Mobilní aplikace

mobilní aplikacegoogle-play-downloadapp-store-download

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Odkazy

#

 

Datum a čas

Dnes je úterý, 24. 10. 2017, 4:25:15

Aktuální počasí

Počasí dnes:

24. 10. 2017

oblacnosde

Bude polojasno až oblačno, během dne až zataženo, místy přeháňky. Denní teploty 8 až 12°C, místy 14°C. Noční teploty 7 až 3°C.

Zobrazit více ...

Přehrát/Zastavit Další

Obsah

Přestupní uzel Žihle, železniční stanice - informace o projektu

Typ: ostatní
Popis projektu Přestupní uzel Žihle

Přestupní uzel Žihle, železniční stanice - informace o projektu

   Předmětem projektu je výstavba přestupního terminálu Žihle, železniční stanice, jehož součástí jsou parkovací systémy P+R, K+R a B+R. V rámci projektu dojde k úpravě VO a bude osazen informační systém pro cestující. Stávající zastávka představuje provizorní řešení, nevyhovující požadavkům pohodlného a bezbariérového přestupu mezi veřejnou linkovou a železniční osobní dopravou. Vybudováním přestupního terminálu dojde ke zvýšení atraktivity a podílu veřejné doravy a snížení zátěže plynoucí z IAD.

   Hlavním cílem projektu je zlepšení stávajícího nevyhovujícího stavu infrastruktury autobusové zastávky Žihle,žel.st, a komplexní řešení prostoru přednádraží jako budoucího centra kombinované mobility obce Žihle - přestupního terminálu Žihle, železniční stanice.

   Cíle projektu - stavební výstupy jsou následující: nově vybudovaný přestupní terminál Žihle, železniční stanice ve formě přestupní zastávky, resp. přestupního uzlu regionálního významu s malým objemem dopravy. Součástí projektu jsou parkovací systémy P+R a K+R s celkovou kapacitou 12 parkovacích míst a parkovací systém B+R s 36 parkovacími místy pro jízdní kola.

    Přestupní terminál by měl přispět k dosažení následujících dílčích cílů:

- posílit přepravní výkony veřejné dopravy: zvýšením počtu přestupujících cestujících ve vazbě na vlaky celostátní dopravy dojde k nadproporcionámímu nárůstu přepravních výkonů díky přepravě přestupujících cestujících na delší vzdálenost

- snížit zátěže plynoucí z IAD: každý převedený uživatel IAD do systému veřejné dopravy pravidelně dojíždějící do zaměstnání do Plzně může představovat roční úsporu až 3,5 t emisí CO2, pokud ke své cestě využije výhradně veřejnou dopravu, popř. systém kombinované mobility B+R

- zajistit potřeby specifických skupin obyvatel v dopravě: infrastruktura terminálu přátelská k osobám se sníženou schopností pohybu

- zajistit bezpečnost a bezbariérovost dopravy v zájmu zvýšení podílu udržitelných forem dopravy: bezbariérovým řešením infrastruktury využívané přestupujícími cestujícími a usměrněním proudů cestujících

- zajistit dopravní dostupnost práce, služeb a vzdělání: přestupní terminál bude využíván linkami veřejné dopravy (veřejné linkové, dálkové a regionální železniční osobní dopravy), které jsou vedeny do hlavních cílů pravidelné dojížďky do zaměstnání, do škol a za službami

- využít potenciál nemotorové dopravy k mobilitě pracovních sil: realizací systému B+R s 36 parkovacími stáními pro střednědobé odstavení jízdních kol ve formě stojanů na kola.

    Zásadní změnou po realizaci projektu přestupního terminálu Žihle, železniční stanice je výrazné usnadnění přestupních procesů mezi regionální veřejnou linkovou a dálkovou železniční a regionální železniční osobní dopravou. Tím dojde k výraznému zvýšení atraktivity veřejné dopravy v širším okolí obce Žihle s dopadem na nezanedbatelnou část dopravní obslužnosti Plzeňského kraje. Společně s novým dopravním řešením územního celku Kralovicko a postupným zvyšováním četnosti obsluhy dálkovou železniční dopravou lze očekávat vyšší využití přestupního terminálu pro hlavní relace pravidelné dojížďky a vyjížďky (Žihle - Plzeň, Žihle - Kralovice, Žihle - Plasy) jak v případě veřejné navazující linkové osobní dopravy, tak v případě parkovacích systémů P+R, K+R a B+R.

    Realizací projektu přestupního terminálu Žihle,železniční stanice rovněž dojde ke zvýšení kapacity veřejné dopravy a flexibility v oblasti provozu regionální autobusové veřejné linkové osobní dopravy. Oproti stávajícímu stavu bude možné uskutečnit současný vjezd a odjezd tří autobusů do přestupní zastávky Žihle, železniční stanice bez jakéhokoli omezení.

     V rámci využívání přestupního terminálu Žihle, železniční stanice lze na základě zlepšení dostupnosti a výsledků zjednodušeného dopravního modelu předpokládat pokles intenzit individuální automobilové dopravy v dotčené lokalitě a ve výše uvedených relacích pravidelné dojížďky a vyjížďky v řádu desítek osobních automobilů denně.

logo


Vytvořeno: 31. 8. 2017
Poslední aktualizace: 20. 10. 2017 23:03
Autor: Markéta Tieslová